Jak pozyskiwać kontakty?
kwietnia 27, 2020 ∙ 7211 wyświetleńMasz świetny produkt lub usługę, a specyfika oferty decyduje o tym, że pracujesz na kontaktach. Codziennie musisz mieć nowe „imię + numer telefonu”, bo inaczej Twój biznes się zatrzyma. Wiesz, że idealnie pracuje się na poleceniach i referencjach, jednak co zrobić jeśli tego zabraknie?
Zimne telefony? (brr) One za każdym kolejnym razem są jeszcze chłodniejsze. Ludzie nie chcę już odbierać i rozmawiać z „nieproszonym” rozmówcą, no i właściwie to już „mało” legalne.
OK – masz już kilka kontaktów z poleceń. Dzwonisz, powołujesz się na wspólnego znajomego i sprzedajesz, sprzedajesz…a właściwie tylko próbujesz. Z drugiej strony jest wyczuwalne małe zaangażowanie, zainteresowanie tematem, no i dość częste zdanie: „to Ja się zastanowię i oddzwonię”.
TAK – znowu nic nie wyszło.
To nie jest tak, że Twój produkt, czy usługa jest zła. To nie jest tak, że Ty zrobiłeś coś źle lub niedostatecznie. Po prostu obecnie w życiu każdego człowieka tak wiele się dzieje, że nikt nie ma czasu na dokładne przeanalizowanie Twojej oferty. Nie w tym momencie. Być może Twój kontakt nie jest gotowy, nie zdefiniował jeszcze takiej potrzeby, którą mógłbyś zaspokoić swoją ofertą.
No to co zrobić?
Gdyby odwrócić trochę sytuację i nie sprzedawać, tylko pozwolić niech kontakt sam sobie kupi usługę lub produkt (oczywiście u Ciebie)? Rozumiesz? Dzwoń do kontaktów tylko tych, którzy są Twoją ofertą wstępnie zainteresowani.
TAK – to możliwe!
Jest szereg narzędzi marketingu online, które bardzo szybko (na już) są w stanie dla Ciebie wygenerować zainteresowane kontakty. Nie mam tu na myśli dość popularnych systemów leadowych, gdzie licytujesz kontakt, a finalnie okazuje się, że to ściema (a koszt już poniosłeś). Zainteresuj się stworzeniem własnego systemu zbierania zainteresowanych kontaktów, gdzie na klik będziesz określał, czy dziś chcesz mieć 3 czy 30 potencjalnie zainteresowane osoby czekające na Twój telefon.