Trendy marketingu online na 2021 rok
grudnia 29, 2020 ∙ 3805 wyświetleńCzy można wskazać co wydarzy się w 2021 w marketingu online? Jakie są prognozy i na co powinniśmy się szykować?
Opierając się o analizy specjalistów digital marketingu z Google, można bardzo konkretnie prognozować TOP Trendy 2021.
„Równość” w przekazie marketingowym
Ludzie będą oczekiwać od marek proaktywnego działania w szerzeniu równości społecznych. Będzie oczekiwanie by wspierać jeszcze bardziej zróżnicowane środowiska. Konsumenci dokonują zakupów już bardzo uważnie i mają silny wpływ na to, gdzie i jak wydają pieniądze. Jeśli marki nie spełnią oczekiwań klientów promując równość, mogą być bardzo zagrożone.
Etyka danych
W 2020 nauczyliśmy się realnie wykorzystywać szeroko pojęte narzędzia online. Przy coraz szerszym korzystaniu z internetu, ochrona prywatności i danych staje się jeszcze ważniejsza. Konsumenci oczekują, że marki będą chronić ich dane, oraz że będą wiedzieć w jaki sposób je wykorzystują i co oferują w zamian.
Marketing w świecie bez plików cookie
Dane i ich pomiary są najważniejszym elementem w marketingu efektywnościowym. Badania online są w dużym stopniu zależne od plików cookie, które to przechowują informacje o tym, co dzieje się po kliknięciu w reklamy. Zmiany ustawowe dotyczące danych np. RODO, wymuszają odejście od tradycyjnych metod wykorzystywania ciastek. Marketerzy będą musieli udoskonalać swoje techniki śledzenia i oznaczania konwersji, by właściwie wyciągać wnioski o efektywności swoich kampanii. Niedaleka przyszłość bez Third Party Cookies będzie wymuszała by analizować dużo więcej przy mniejszej liczbie danych.
Dotarcie do klienta w domu
COVID-19 wymusił na społeczeństwie pozostawanie w domu. Jednak podstawowa potrzeby ludzkich doświadczeń pozostała. Z tego też powodu nastąpił znaczny wzrost wykorzystania wideo online w celach informacyjnych, rozrywkowych oraz połączeń. Przewiduje się, że po roku 2021 ponad 80% ruchu klienckiego w internecie będzie właśnie w wideo online. Firmy bardzo szybko będą musiały nauczyć się wykorzystywać ten ruch dla własnych marek.
Trendy konsumenckie w kierunku zrównoważonego rozwoju
Pandemia wzmocniła w konsumentach potrzeby zrównoważonego rozwoju. Coraz częściej wyszukiwane są frazy jak ekologia, zrównoważony rozwój, produkty lokalne, weganizm. To oznacza, że konsument coraz bardziej staje się świadomy produkcji i znaczeniu emisji dwutlenku węgla. Firmy będą musiały jeszcze bardziej pokazywać swój wpływ na zrównoważony rozwój, gdyż będzie to determinować decyzyjność zakupową.
Aplikacje mobilne kluczem do rozwoju firm
Rok 2020 był rynkiem mobile. Łącznie na całym świecie, w pierwszej połowie roku 2020, wszyscy spędziliśmy na telefonie 1.6 biliona godzin. Dodatkowo w III kwartale roku 2020 używalność aplikacji mobilnych wzrosła o 25%. Kategorie aplikacji które rosną to tematyka: jedzenie, gry, nauka online, rozrywka, zakupy. Badania społeczne wykazały, że ponad 30% społeczeństwa wskazuje, iż nie wróci już do wcześniejszych doświadczeń zakupowych. Dlatego marki powinny wykorzystać to i rozwijać własne aplikacje mobilne. Równie ważnym elementem jest fakt, że aplikacje mobilne bardzo przywiązują klienta do marki. Wyniki sprzedażowe mówią, że klient w aplikacji kupuje 3 razy więcej niż pozostali klienci.
Zaufanie klientów w automatyzacji
Automatyzacja procesów znacznie pomaga firmom przy jeszcze większej ilości klientów online. Procesy jak autouzupełnianie, zarządzanie powtarzającymi się zamówieniami czy wykorzystanie chatbota świetnie się wpasowują w rosnącą liczbę ruchu online. Firmy muszą jednak wziąć pod uwagę zaufanie i relacje. Posiadane zbiory danych nie mogą być nadmiernie wykorzystywane, a informacje w jaki sposób są one przetwarzane powinny zostać ujawnione klientom.