Czy koronawirus wpłynie na Twój biznes?
marca 23, 2020 ∙ 3522 wyświetleniaNie ma chwili bez nowego artykułu, jak to obecna sytuacja ujemnie wpływa na gospodarkę, jak ekonomia idzie w dół, firmy mają się ku upadkowi i „generalnie jest już koniec”. Coraz mniej zamówień, brak możliwości prowadzenia handlu, mało klientów. Zatem na tak postawione pytanie „czy koronawirus wpłynie na Twój biznes” odpowiedź jest prosta. Oczywiście, że TAK!
Możesz czekać na lepsze czasy, na pomoc Państwa lub innych podmiotów. Jeśli natomiast jesteś prawdziwym Przedsiębiorcą to:
- Pogódź się z obecną sytuacją
- Przygotuj się na odrobienie strat
- Zacznij szukać nowych rozwiązań
Epidemia zmieniła naszą codzienność, praca zdalna, zamknięte szkoły, zalecenia pozostania w domu. Wszystko to wpływa na zwiększony ruch w internecie nawet o 50% (wg raportów dostawców internetu). Wykorzystaj to!
Twój biznes był głównie offline?
Może warto spojrzeć, czy nie powinieneś właśnie teraz wykorzystać narzędzi marketingu online. Daj znać o swoim biznesie, powiedz, że jesteś, że trochę inaczej, ale nadal działasz. Jest wiele darmowych lub niskobudżetowych narzędzi, które możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu w internecie.
Byłeś online, jednak specyfika Twojego biznesu nie pozwala dalej go kontynuować?
Wykorzystaj ten czas na promocję swojej marki, na wzmocnienie wizerunku (lub nawet jego zmiany). Nie chowaj się, bo za chwilę „to” wszystko minie i będzie czas na odrabianie strat. Warto by Twoja grupa docelowa miała z Tobą (marką) stały kontakt.
Rozwinąć nową usługę online?
Może warto przyjrzeć się, czy w Twoim obecnym modelu biznesowym jest miejsce na wprowadzenie nowej usługi. Nie chodzi o to, aby rzucać wszystko i budować coś od zera. Możesz dołożyć dodatkową usługę online, wspierającą Twój obecny biznes. Dla przykładu:
- lokalny sklep, może zbudować witrynę zakupową online z dostawą do domu
- szkoła języka obcego lub muzyki może przygotować płatne materiały video do pobrania, a dodatkowo prowadzić zajęcia na żywo
- restauracja lub firma cateringowa, która dotychczas obsługiwała wesela i komunie, może przygotować ofertę zamówień online z dostawą do domu
- usługi fryzjerskie, kosmetyczne mogą wykonać cykl płatnych materiałów video pt. „Jak wykonać (to) samemu w domu”. Dodatkowo można sprzedawać produkty fryzjersko-kosmetyczne online z dostawą
- lokalny butik z odzieżą (nową lub używaną) może uruchomić witrynę online i sprzedaż wysyłkową
Więc jedno co jest pewne, to „TAK! Koronawirus wpłynie na Twój biznes”, jednak to od Ciebie zależy w jaki to będzie sposób.